
Siste: EU vil ha obligatorisk PKK for MC
5. mai 2026MCTAs organisasjon bygger seg sakte men sikkert opp gjennom flere medlemmer, kontakt med andre organisasjoner, forhandlere og ikke minst gjennom den nasjonale «MC-dugnaden».
Men visste du at vi også er oppsatt med tre «regionskontakter»? Disse bidrar på en flott måte til å øke vårt geografiske nedslagsfelt, og er en viktig ressurs for hele organisasjonen.
Innlandet:

1. mai var vår regionskontakt i Innlandet, Per Erik Wilhelmson, ute på MC og deltok i Mjøsa Rundt. Dette er et arrangement som hvert år trekker til seg en menge motorsyklister. Vi fikk gode tilbakemeldinger på vår deltakelse, noe som tilsier at vi kanskje stiller med stand neste år.
Per Erik har kjørt MC i en årrekke og er den lykkelige eier av en Yamaha 600 TTR. Denne får kjørt seg på grus og annen «adventure» i ledige stunder. Per Erik er medlem av Milvet MC Eidsiva som også nyter godt av hans 30 års erfaring fra ulike verv i motorsport, politikk og foreninger.
Agder:

Mai startet også med aktiviteter i Agder, der vår regionskontakt Hallvard Auestad«snek seg» bort fra jobben som rektor ved en barneskole i Kristiansand. I stedet for å holde styr på skolebarn ble tiden benyttet på Hallvards Husqvarna 901 Norden – et kjøretøy som i følge han er det perfekte verktøy for å forlate asfalten og kjenne litt på grusfølelsen.
For Hallvard og hans to sønner er MC-livet den perfekte motvekten til en travel hverdag – en kilde til både fokus og frihet. Når vi spør Hallvard hvorfor han kjører sier han: «Det handler om de små, men sterke sanseopplevelsene. Det å kjenne vinden og de skiftende luktene underveis er selve essensen av turen. Jeg setter spesielt stor pris på våren; når alt blomstrer og den karakteristiske duften av nyslått gress og gjødsel fra jordene minner oss om at en ny sesong endelig er i gang».
Vestland:

Vårt nyeste tilskudd som regionskontakt er Laila Lundberg Søreide. Hun brukte litt tid på å bestemme seg for om MC var tingen. Fra en sped start med øvelseskjøring i 2017 gikk veien videre på nyinnkjøpt Honda Rebel 500 og deretter til «tunglappen» sommeren 2019.
Etter første kjøretime var det i følge henne selv ren og skjær stahet som gjorde at tunglappen ble en realitet.
Interessen for førerutvikling har også fulgt henne. For et par år siden gjennomførte hun NAF MC sitt «Sikker på MC»-kurs. «Det var et veldig ålreit kurs», sier Laila. «Selv om jeg tok lappen for ikke så veldig lenge siden, var det greit å repetere litt. Jeg likte f eks godt å få mer på bremseteknikk. Jeg ser ikke bort fra at det blir flere og andre kurs i framtida, det var nyttig og ikke minst var det veldig kjekt å treffe andre motorsyklister“.
I jobben ved Museum Vest blir det sommerstid en god del MC-kjøring med Bergen og omegn som arbeidssted, der sju forskjellige museumsarenaer skal ha oppfølgning. I ferien tas Rebel´n med til Østlandet, der MC-kapable familiemedlemmer er på daglige turer til stort og smått.




